2010/11/08

4

I fredags fyllde jag år. Det blev en fin dag och framför allt en fin kväll. Middag och tårta med mamma och V. De är världens finaste, min mamma och bror. Vidare mot stan för att möta upp S och spendera några timmar i en biosalong. S bjöd på popcorn som vi inte ens hann smaka på förrän jag hade spillt ut dem. Vi såg The social network, jag gillade den. Mycket dialog och just sådant faller mig i smaken, jag tycker om ord och jag tycker om kvicka repliker. S gav mig en födelsedagspresent efter filmen och det hade hon inte behövt göra, men det gjorde hon, min fina nyfunna vän sedan knappt tre månader tillbaka. Efter bion gick jag hem till N, världens finaste N. Han med kramarna, doften och skrattet. Min älskade vän sedan 10 år tillbaka. Vi delade på tre flaskor vin och lyckades bli ganska fnittriga. Vi satt i hans soffa och pratade om allt så som bara vi kan. Skratten blev högre och högre, samtalsämnena mer och mer livade. Sedan skulle det badas jacuzzi men efter att ha tappat upp vattnet hamnade vi i hans säng istället. Morgonen efter ville han inte att jag skulle gå, han höll fast mig hårt och bestämt. Jag låg kvar så pass länge att jag missade tre bussar, bussar som bara går två gånger per timme. Sedan var jag tvungen att springa, Göteborg väntade. Han följde mig till dörren, gav mig en puss på pannan och sedan var jag borta. När jag sprang mot busshållsplatsen i den kalla morgonen fanns gårdagen kvar inom mig som ett varmt nystan fyllt av kärlek. Kärlek till mina vänner och min familj som är det bästa jag har.

/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar